החלטתם לצאת לדרך חדשה ועצמאית, הפכתם משכירים שעובדים עבור מישהו אחר לאנשים שעובדים עבור עצמכם וההגשמה העצמית שלכם, אתה כבר גיבורים בעיני!

המון בעלי עסקים שפונים אלי בתחילת הדרך לייעוץ שואלים אותי, טוב ניר, איפה לעזאזל מתחילים? האם אני ישר מתחיל לפרסם? לשווק? אולי להקים את המיתוג לעסק? כרטיס ביקור? אתר? או אולי לכתוב מגנט כזה או אחר כדי להביא לקוחות פוטנציאליים? לחפש שם לחברה? לעסק?

פתאום הכל נראה דחוף! פתאום הם מרגישים שהם נכנסים לשוטף ששוטף אותם ומאבדים את הכיוון, כך שאחרי כמה שנים בעסק המקרטע הם שואלים את עצמם? לאן הגענו? האם זאת הדרך שאליה התכוונו? התכוננו? רצינו? למה אין לי מספיק לקוחות? למה אני מרגיש שאני שורד בעסק שלי כשכולם מסביב פורחים?

התשובה למתי להקים תוכנית עסקית שיווקית, היא הכי פשוטה שבעולם! כמה שיותר מוקדם!

שאלה שאני אוהב לשאול (אחרי השאלה אם אתם קמים בבוקר עם תשוקה ואנרגיה לעסק שלכם) היא "כמה אתם הולכים להרוויח בעוד שנה מהיום?" אני מאוד אוהב את השאלה הזאת ואת המבט ההמום והמבולבל של בעלי העסקים הנשאלים, רוב התשובות הן: " הממממ לא יודע!" "אין לי מושג" "הרבה יותר"

אם הגעת לפסקה הזאת המאמר הזה מדבר אלייך! עכשיו אני שואל אותך! "כמה את/ה הולכ/ת להרוויח בשנה הקרובה? ותהיו כנים עם עצמכם…:)

אני פשוט לא מבין איך אפשר להגיע למטרה מסוימת אם לא חשים אותה! מריחים אותה! שואפים אליה בכל מאודכם! אם אתם לא רואים בדמיונכם את הסכום, בשקלים חדשים, מגולגל בשטרות של 200 ₪, איך תגיעו לשם? איך תממשו את הפנטזיה שלכם? של כמה אתם רוצים להרוויח בחודש ואז בשנה שלמה אחת!

כסף

פרק 2 (בספר "חשוב והתעשר – מאת נפוליון היל" ואם לא קראתם רוצו לקרוא! ) מדבר על שאיפה, מה הסכום שאותו תרצו להרוויח? איך תעשו זאת על ידי הייעוד שלכם בעולם? ועד איזה תאריך! בתוכנית העסקית שיווקית שאני מעביר ללקוחות שלי (סך הכל 2 פגישות) אנחנו בונים תוכנית עסקית שיווקית שמגלמת בתוכה בין השאר את "המשולש הקדוש" 3 קודקודים שאחד מזין את השני במין מעגל מפרה של עוד…

הקודקוד הראשון מדבר על אותה פנטזיה שלנו, כמה נרוויח בעוד שנה מעכשיו.

הקודקוד השני מדבר על בדיקת היתכנות למוצרים/ שירותים שלנו, איך אנחנו מתמחרים אותם? כמה נמכור מהם בחודש? איזה מוצר מוגדר יקר ואיזה זול ואיך להביא את הלקוחות לרכוש את המוצר הזול ומשם את המוצר היקר, לאחר מיפוי בדיקת ההיתכנות נבין כמה קרובים אנחנו "לפנטזיה שלנו" ונעדכן אותה או את בדיקת ההיתכנות שלנו.

הקודקוד השלישי – זה המעשים שלנו! איך אנחנו מוכרים את אותם שירותים/ מוצרים ללקוחות הפוטנציאליים שלנו, מי הוא הלקוח האידיאלי? קבלי היעד שלנו? היכן הוא נמצא? מהם ערוצי השיווק המתאימים? מפת הבעיות של הלקוחות שלנו ועוד.

אני חוזר לשאלה הכי קריטית בחיי עסק קטן, מתי להתחיל להקים תוכנית עסקית שיווקית?

ואז לתשובה הקריטית, כמה שיותר מוקדם! ואם עד היום לא עשית זאת, אז עכשיו! בזה הרגע.

כדי להבין היכן אתם והעסק שלכך נמצא, להיכן אתם רוצים להביא אותו, ואיך להביא אותו לשם אתם פשוט חייבים תוכנית מסודרת כך שאת הכוחות שלכם תמקדו כמו קרן לייזר ולא תתפזרו בעשייה שמובילה אתכם צעד אחד קדימה ושניים אחורה…

אני כל הזמן נדהם מהנתון שציין אריק פינטו, שרק 13% מבעלי העסקים הקטנים והבינוניים התייעצו ולקחו יועץ עסקי, כולל רואה חשבון!

13 אחוז בלבד

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אני לא יכול לשאול למה זה? למה לא להתייעץ וללמוד מהטעויות של אחרים? למה ללכת בדרכים עקלקלות ולא בכביש הראשי? אני פונה אליכם עכשיו, מכל עומק ליבי, אל תעשו אצלי תוכנית עסקית!!! שלא ישתמע שאני בא למכור לכם משהו, המאמר הזה נכתב בדאגה גדולה, לכם, בעלי העסקים שלא משכילים למסד תוכנית עסקית שתוביל אותם קדימה בדרך הראויה לכם.

פנו למעוף, יש שם יועצים טובים (לצד לא טובים), חפשו יועץ עסקי כזה או אחר שיראה לכם, כזה שאתם מתחברים אליו, קחו תעודות! בקשו המלצות! תראו שיש כימייה בינכם, תשאלו על תוצאות תוצאות תוצאות ותמדדו את אותו יועץ! אף פעם אל תישכחו שהעסק שלכם ואף פעם אל תשימו את יהבכם על יועץ כזה או אחר, התפקיד שלו הוא לכוון אתכם, לייעץ לכם, לתת לכם רוח גבית, כשאתם, ורק אתם המנוע של העסק…

תיזכרו, אם לא תכננו את אותה הדרך לפנטזיה שלכם, לא תצליחו לבנות את בית חלומותיכם אם לא תשרטטו את התוכניות לפני, שתשימו את האבן הראשונה!

אשמח לשמוע את תגובתכם למאמר הזה, במיוחד אלה שעדיין לא מיסדו והקימו תוכנית עסקית שיווקית לעסק שלהם!

מחויב להעיר את ההצלחה שבכם…

ניר נגר – מנטור לעשייה עסקית

About ??? ???

אחד מהערכים החשובים ביותר למנהיג, הוא לתת דוגמה אישית!!! ולא משנה אם אתה ראש ממשלה, הורה, מורה או בעל עסק, אתה צריך להבין שבכל רגע נתון עיניים נישאות אלייך (של אזרחים, ילדים, תלמידים, לקוחות) כדי ללמוד ממך איך להתנהג, לא פחות ולא יותר!             אני קורא בלב כבד את מה […]

עסק הוא כמו ריצה! אנחנו רוצים לנצח! אנחנו מוקפים במתחרים! אנחנו מביאים את היכולת שלנו לידי ביטוי באופן הכי גבוה שיש! זאת אחת מהתובנות שחוויתי במירוץ נתניה שנערך לפני זמן מה, תחרות ריצה ל 10 קילומטרים ש 5 מהם היו על חוף הים במסגרת קבוצת הריצה המדהימה Bgym Runners אני זוכר את עצמי עומד על […]

פיסגה של הר גבוה ונישא תמיד נתפס בעיני כמשהו נשגב… העמידה בתחתית ההר כשהצוואר שלנו מתוח למעלה, העיניים שלנו נוצצות והלב פועם. אני יכול לחלק אותנו, בעלי העסקים ל 3 סוגים: הסוג הראשון: כאלה שיעמדו בתחתית ההר יביטו למעלה, ויגידו לעצמם, בלחישה, לשם אני לא עולה! וכמובן יהיו להם את הסיבות הכי טובות שבעולם, לא […]

3 פעמים בשנה אני עושה חשבון נפש לעצמי! ביום הכיפורים שאז אני בודק עם עצמי למי אני חייב סליחה ומתנצל! <כן, זאת זכות להתנצל!> בליל הסדר, אז אני שואל את עצמי מה נשתנה מאותה שנה שעברה. ביום ההולדת שלי שבה אני שואל אילו מעשים עשיתי כדי להביא אותי קרוב יותר לחזון שלי. השנה ליל הסדר […]

היום יום השואה! היום הזה מסמל בעיני את הרוע שקם והרג את הטוב, המספרים לא נתפסים, דמיינו שרצחו לנו את רוב רובם של אזרחי ישראל היהודים, על כל אחד שנמצא בחוץ מישהו נרצח בגרמניה הנאצית. מעל מליון וחצי ילדים, דמיינו כיתה של 40 תלמידים ותכפילו את זה ב 40,000 כיתות!   "קול קרא והלכתי, הלכתי […]

החלטתם לצאת לדרך חדשה ועצמאית, הפכתם משכירים שעובדים עבור מישהו אחר לאנשים שעובדים עבור עצמכם וההגשמה העצמית שלכם, אתה כבר גיבורים בעיני! המון בעלי עסקים שפונים אלי בתחילת הדרך לייעוץ שואלים אותי, טוב ניר, איפה לעזאזל מתחילים? האם אני ישר מתחיל לפרסם? לשווק? אולי להקים את המיתוג לעסק? כרטיס ביקור? אתר? או אולי לכתוב מגנט […]

ניהול והובלת עסק דומה לניהול זוגיות, ככל שהבסיס יהיה יציב יותר כך היחסים יחזיקו מעמד ברגעים הכי קשים!   "ניהול עסק זה ריצת מרתון ולא ספרינט אחד קצר"   בעל עסק צריך להפנים שיציאה לדרך חדשה בתור עצמאי או ניהול עסק קיים זה תהליך ארוך טווח של השקעה בעצמך ובעסק שלך כדי לייצר מיתוג ואוטוריטה. […]

לפני מספר ימים בעודי משוטט להנאתי במדורים כלכליים כדי לבדוק מה התחדש נתקלתי בכתבה בדה מארקר שכותרתה:                   "אנחנו צופים הפסדים גדולים לעסקים שאין מאחוריהם גב כלכלי איתן, והם עשויים להתמודד תוך זמן קצר עם מציאות שעלולה להוביל לקריסה", ממשיך ואומר אלוני בכתבה.   ולא יכולתי שלא […]

שיווק מוכר - ניר נגר

לכל אחד מאיתנו יש חוש דומיננטי אחד שמוביל אותנו, אותו חוש דומיננטי שאיתו הלקוחות שלנו יעדיפו לתקשר, החיבור לחוש הדומיננטי שלהם יגרום ליצירת חיבור לא מודע בתת המודע שלהם וייצור חיבור וכימייה שתוביל לסגירת העסקה, כשהם מודים לנו על זה שאנחנו כל כך מבינים אותם. היכולת לזהות את האדם שמולנו נותנת לנו את הכוח להוביל […]

אני לא חושב, אני יודע! שיש הלימה וחיבור בין הייעוד, החזון והבשורה שאנחנו מביאים לעולם לבין ההגשמה העצמית שלנו וכתוצאה מכך ההצלחה הכלכלית שלנו. למה? כי אני חווה את זה על בשרי בכל יום, מחדש… השאלה הראשונה שלי בתוכנית העסקית שיווקית שאני מעביר ללקוחות שלי היא:  "האם אתה קם עם אנרגיה ותשוקה ליום העבודה שלך? […]

  • 1
  • 2