החלטתם לצאת לדרך חדשה ועצמאית, הפכתם משכירים שעובדים עבור מישהו אחר לאנשים שעובדים עבור עצמכם וההגשמה העצמית שלכם, אתה כבר גיבורים בעיני!
המון בעלי עסקים שפונים אלי בתחילת הדרך לייעוץ שואלים אותי, טוב ניר, איפה לעזאזל מתחילים? האם אני ישר מתחיל לפרסם? לשווק? אולי להקים את המיתוג לעסק? כרטיס ביקור? אתר? או אולי לכתוב מגנט כזה או אחר כדי להביא לקוחות פוטנציאליים? לחפש שם לחברה? לעסק?
פתאום הכל נראה דחוף! פתאום הם מרגישים שהם נכנסים לשוטף ששוטף אותם ומאבדים את הכיוון, כך שאחרי כמה שנים בעסק המקרטע הם שואלים את עצמם? לאן הגענו? האם זאת הדרך שאליה התכוונו? התכוננו? רצינו? למה אין לי מספיק לקוחות? למה אני מרגיש שאני שורד בעסק שלי כשכולם מסביב פורחים?
התשובה למתי להקים תוכנית עסקית שיווקית, היא הכי פשוטה שבעולם! כמה שיותר מוקדם!
שאלה שאני אוהב לשאול (אחרי השאלה אם אתם קמים בבוקר עם תשוקה ואנרגיה לעסק שלכם) היא "כמה אתם הולכים להרוויח בעוד שנה מהיום?" אני מאוד אוהב את השאלה הזאת ואת המבט ההמום והמבולבל של בעלי העסקים הנשאלים, רוב התשובות הן: " הממממ לא יודע!" "אין לי מושג" "הרבה יותר"
אם הגעת לפסקה הזאת המאמר הזה מדבר אלייך! עכשיו אני שואל אותך! "כמה את/ה הולכ/ת להרוויח בשנה הקרובה? ותהיו כנים עם עצמכם…:)
אני פשוט לא מבין איך אפשר להגיע למטרה מסוימת אם לא חשים אותה! מריחים אותה! שואפים אליה בכל מאודכם! אם אתם לא רואים בדמיונכם את הסכום, בשקלים חדשים, מגולגל בשטרות של 200 ₪, איך תגיעו לשם? איך תממשו את הפנטזיה שלכם? של כמה אתם רוצים להרוויח בחודש ואז בשנה שלמה אחת!
פרק 2 (בספר "חשוב והתעשר – מאת נפוליון היל" ואם לא קראתם רוצו לקרוא! ) מדבר על שאיפה, מה הסכום שאותו תרצו להרוויח? איך תעשו זאת על ידי הייעוד שלכם בעולם? ועד איזה תאריך! בתוכנית העסקית שיווקית שאני מעביר ללקוחות שלי (סך הכל 2 פגישות) אנחנו בונים תוכנית עסקית שיווקית שמגלמת בתוכה בין השאר את "המשולש הקדוש" 3 קודקודים שאחד מזין את השני במין מעגל מפרה של עוד…
הקודקוד הראשון מדבר על אותה פנטזיה שלנו, כמה נרוויח בעוד שנה מעכשיו.
הקודקוד השני מדבר על בדיקת היתכנות למוצרים/ שירותים שלנו, איך אנחנו מתמחרים אותם? כמה נמכור מהם בחודש? איזה מוצר מוגדר יקר ואיזה זול ואיך להביא את הלקוחות לרכוש את המוצר הזול ומשם את המוצר היקר, לאחר מיפוי בדיקת ההיתכנות נבין כמה קרובים אנחנו "לפנטזיה שלנו" ונעדכן אותה או את בדיקת ההיתכנות שלנו.
הקודקוד השלישי – זה המעשים שלנו! איך אנחנו מוכרים את אותם שירותים/ מוצרים ללקוחות הפוטנציאליים שלנו, מי הוא הלקוח האידיאלי? קבלי היעד שלנו? היכן הוא נמצא? מהם ערוצי השיווק המתאימים? מפת הבעיות של הלקוחות שלנו ועוד.
אני חוזר לשאלה הכי קריטית בחיי עסק קטן, מתי להתחיל להקים תוכנית עסקית שיווקית?
ואז לתשובה הקריטית, כמה שיותר מוקדם! ואם עד היום לא עשית זאת, אז עכשיו! בזה הרגע.
כדי להבין היכן אתם והעסק שלכך נמצא, להיכן אתם רוצים להביא אותו, ואיך להביא אותו לשם אתם פשוט חייבים תוכנית מסודרת כך שאת הכוחות שלכם תמקדו כמו קרן לייזר ולא תתפזרו בעשייה שמובילה אתכם צעד אחד קדימה ושניים אחורה…
אני כל הזמן נדהם מהנתון שציין אריק פינטו, שרק 13% מבעלי העסקים הקטנים והבינוניים התייעצו ולקחו יועץ עסקי, כולל רואה חשבון!
אני לא יכול לשאול למה זה? למה לא להתייעץ וללמוד מהטעויות של אחרים? למה ללכת בדרכים עקלקלות ולא בכביש הראשי? אני פונה אליכם עכשיו, מכל עומק ליבי, אל תעשו אצלי תוכנית עסקית!!! שלא ישתמע שאני בא למכור לכם משהו, המאמר הזה נכתב בדאגה גדולה, לכם, בעלי העסקים שלא משכילים למסד תוכנית עסקית שתוביל אותם קדימה בדרך הראויה לכם.
פנו למעוף, יש שם יועצים טובים (לצד לא טובים), חפשו יועץ עסקי כזה או אחר שיראה לכם, כזה שאתם מתחברים אליו, קחו תעודות! בקשו המלצות! תראו שיש כימייה בינכם, תשאלו על תוצאות תוצאות תוצאות ותמדדו את אותו יועץ! אף פעם אל תישכחו שהעסק שלכם ואף פעם אל תשימו את יהבכם על יועץ כזה או אחר, התפקיד שלו הוא לכוון אתכם, לייעץ לכם, לתת לכם רוח גבית, כשאתם, ורק אתם המנוע של העסק…
תיזכרו, אם לא תכננו את אותה הדרך לפנטזיה שלכם, לא תצליחו לבנות את בית חלומותיכם אם לא תשרטטו את התוכניות לפני, שתשימו את האבן הראשונה!
אשמח לשמוע את תגובתכם למאמר הזה, במיוחד אלה שעדיין לא מיסדו והקימו תוכנית עסקית שיווקית לעסק שלהם!
מחויב להעיר את ההצלחה שבכם…
ניר נגר – מנטור לעשייה עסקית